Dagplanning van een “digital-nomad-family”

Geschreven op 29 mei 2021

Ik krijg nogal eens de vraag over hoe onze dagen er uit zien wanneer je gaat reizen en werken met kleine kinderen. Daarom dacht ik dat het leuk is even een dagboekje bij te houden.

Vrijdag 21 mei

Ik moet hiervoor echt op m’n telefoon kijken want ik heb werkelijk geen besef van dagen meer. Ik had iemand aan de lijn en die wenste mij een fijn weekend. Er schoot door mijn hoofd wat een raar fenomeen is dat eigenlijk. We wensen elkaar nooit een “fijne doordeweek”.  Voor ons zijn alle dagen gewoon hetzelfde! Als je eenmaal uit de ratrace bent gestapt wordt je pas bewust van dit soort dingen.

Maar oké de dagplanning. Vanmorgen worden we zeer vroeg wakker want Tom heeft weer een fase dat bij het eerste tjilpende vogeltje zijn ogen open gaan. Op zich niet erg want we hebben een tripje gepland. We doen de dagelijkse dingen; douchen, aankleden, kinderen ontbijten en soort van tandenpoetsen (want hyperactieve dreumes) en stappen in de camper. We maken een uitstapje naar Guadelest. Erg mooi. Maargoed dit wordt geen reisverslag maar een dagplanning dus ik hou het kort. We hebben 2 dagen uitstapjes gemaakt dus willen hierna graag weer uitrusten aan de Costa. Tom valt lekker in coma in de camper, en helaas Hannah ook, dat houdt in dat ze ’s avonds niet meer in slaap kan komen. We installeren ons op een (grote) camping met super zwembad. Aangezien je best warm wordt van toeristische uitstapjes springen we gelijk het zwembad in. Hier chillen we de rest van de middag. Daarna ga ik eten koken, papa en kindjes in de speeltuin. Daarna papa en Hannah afwassen en Tom en ik lopen de camping rond, terwijl Tom met alle Spanjaarden aan het flirten is, want ze vinden het jongetje met de witte haren zo mooi. Daarna bedtijd. Niet altijd feest want én Tom is super druk omdat hij moe is en Hannah heeft altijd een ander plan dan wij. Tel daarbij op dat we met z’n vieren in een camper staan, dus soms is dat een enorme snelkookpan van emoties. Daarna even boekje lezen om weer wat rust te vinden. Tom valt zo in slaap want dat dutje in de auto is voor hem eigenlijk te kort, maar Hannah doet er echt bijna een uur over. Ik blijf altijd bij de kinderen liggen tot ze slapen. Vind het heerlijk om ze na een drukke dag te voelen ontspannen tegen mij aan. Daar zal ik nog eens een ander blog aan wijden 😉. Ik had dus willen werken vanavond. Maar dat valt nu in de soep, want ik ben ook moe en het is al laat. Dan maar een beetje ontspannen. Morgen maar even volle bak aan het werk want ik heb het momenteel best druk, en dat begint een beetje aan me te knagen.

Zaterdag 22 mei

Vandaag is voor mij even weer een serieuze werkdag. We hebben veel uitstapjes gedaan, dat betekent niet of nauwelijks werken. En aankomende week trekken we weer het binnenland in, waar waarschijnlijk geen bereik is. Het is gelukkig stralend weer dus Christiaan en de kinderen trekken na het ontbijt de zwemkleren aan en gaan naar het zwembad. Zo kan ik ff 2 uurtjes pakken voor de lunch. Na de lunch gaat Tom slapen en mag Hannah even op de tablet. Ja, ik weet het, niet zo verantwoord ouderschap maar om de motor draaiende te houden moet er toch even weer gewerkt worden. Ik kan zo ook nog even weer 2 uurtjes werken. Tussen de bedrijven door deel ik ook nog even wat op insta. Als Tom wakker wordt gaan we met z’n allen naar het strand. Even er uit. Bij terugkomst zwemmen we al het zand er nog even weer af in het zwembad, en mama gaat even koken. Na het eten ga ik met de kinderen naar de speeltuin en kan Christiaan even rustig afwassen en spullen inpakken, want er is regen voorspeld morgen.

De kindjes gaan wat moeilijk slapen, Tom ligt nog te stuiteren in bed. Ik kan om 21 uur pas weer beginnen met werken. Even een uurtje nog dan, dan is het klaar voor vandaag. Toch weer 5 uurtjes gepakt en een gezellige dag gehad. Wat wil een mens nog meer. Nu tijd voor ontspanning.

Zondag 23 mei

Zoals gezegd vandaag een regenachtige dag. We hadden het plan om naar een grote shoppingcenter te gaan om te vertoeven maar die bleek gesloten. Ook is onze koelkast leeg, beetje gebrek aan planning zeg maar 😉 We zijn eigenlijk gewend dat op zondag de winkels ook open zijn maar schijnbaar in deze regio niet. Dus we toeren een beetje rond. We parkeren aan een leuk strandje en tussen de buien door spelen de kinderen wat. Daarna even lekker eten in een restaurantje. De tijd vliegt, Tom is al weer moe dus hop, de camper in en slapen. Papa en mama even werken en Hannah even chillen met de tablet. Op zo’n regenachtige dag zijn we wat makkelijker met dat soort dingen, je moet je toch maar zien te vermaken op zo’n kleine oppervlakte. Gelukkig hebben we een Spaanse prepaid kaart met 120 Gb per maand dus we komen de dag wel door. Na Tom zijn slaapje toeren we nog wat rond en rijden langs wat vrije plaatsen voor campers. Nadat we eerst ergens een doodlopende straat in zijn gereden en achteruit door allemaal laag hangende bomen moeten rijden (ja ook dat is reizen met een camper) belanden we op een werkelijk schitterende camperplaats met vrij uitzicht op zee. Nu regent het nog maar morgen wordt het zeker prachtig. Hop de kinderen naar bed en wij werken nog eventjes.

Dit is natuurlijk maar een korte blik in hoe onze dagen er uit zien. Het aantal uren dat ik werk is afhankelijk van hoeveel we ons verplaatsen en ook afhankelijk van het weer. Als het slecht weer is hebben de kinderen wat meer aandacht nodig. En dat is oké. Als we “gewoon” een huis zouden hebben en de kinderen naar de opvang zouden brengen, zou ik mijn doelen sneller bereiken en meer geld verdienen. Maar dan zouden we dit ondertussen allemaal mis lopen. We weten natuurlijk nooit wat de toekomst brengt, maar op dit moment is voor ons zo’n leven niet denkbaar. We zullen vast niet voor altijd blijven reizen, maar voor ons is je tijd doorbrengen met je kinderen en doen wat je echt leuk vind goud waard.

Geplaatst onder  Reizen

Blijf op de hoogte!

We sturen je updates elke keer wanneer we een nieuwe blog hebben gepubliceerd!

Je kan je altijd uitschrijven met één druk op de knop. Lees onze privacyverklaring.